* Rakkaudesta käsillä tekemiseen *


sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Hopeasaveilua kaiken keskellä

Tänään tein hopeasavesta riipuksen ja sormuksen. Ne ovat tuunausta vaille polttovalmiita. Niin pitkälle ehdin tänään.

Olen kaulinut ja taputellut, sivellyt ja litistellyt hopeasavea. Olen kuivannut hiustenkuivaajalla sekä liesilevyllä. Olen mananut ja hykerrellyt. . . Olen rakastanut hopeasavea, sekä välillä toivottanut sen hornan tuuttiin. . . Riipuksessa on ne elementit mikä lopputyö on vaatinut (kolmiulotteisuus, liitososa, ruiskusavea, liitetty kivi). Sormus on kiveä/kiviä vaille polttovalmis. Kärsivällisyys on hyvä, eikä oikaista kannata. Silloin selviää vähemmillä manailuilla ja mutinoilla. ..

On se hopeasavi vaan aikas ihana materiaali, ja vain mielikuvitus on rajana toteutuksiin ( ja se kärsivällisyys).

Hopeasavella voi tehdä koruja jotka kertovat tarinoita. Siinä sen viehättävyys, joka kiehtoo minua.

Puotiin on tullut tavaraa ja olen hyllyttänyt niitä minkä olen ehtinyt. Välillä on ollut pakko hakea voimaa koruilemalla. Koruja on pakko tehdä aina välillä, sehän on tämän minun Puodipitämiseni punainen lanka.

Joten pussittelu on vähän vaiheessa, mutta hopeasavi jo pitkällä. Elämä on valintoja täynnä. Ja tämänhän pitää olla kivaa, ja tästä täytyy nauttia. Ei tätä muuten kaiken muun ohella jaksaisikaan tehdä.

Niitä kynnensäästöpihtejä muuten tuli taas. Ja ensi viikolla tulee taas uutta tavaraa.

Edessä on kiireinen viikkoa, hopeasavenpolttoa, korukursseja, puodin tuunausta torstain Joulukeikkaa varten, korukutsuja ja hyllyttämistä yms. Siksi tulevalla viikolla ei olekaan korukurssia.

Torstaina tosiaankin on Joulukeikka, eli Saloshopsiin kuuluvien kauppojen joulutempaus. Ne kaupat ovat torstaina auki klo 21 asti, eli myös Helmipuoti Helmiäinen. Tervetuloa!

Helmiäisessä on siis torstaina tarjolla mallikorunäyttely ja korutekniikoitakin esitetään halukkaille. Ja hopeasavestakin voi olla näkyvillä jotain, jos tuotokset eivät ole jo muualla arvosteltavina.

Hyvää alkavaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti